Bicikli tábor

Két keréken a Maros-menti kastélyok nyomán
Fedezzük fel együtt a Maros-mentét, a Görgényi-havasok szépségeit, azaz a Királyok-völgyét….mindezt kerékpáron! Olyan rendhagyó biciklitúrára hívunk, amely által jobban megismered a

Maros-mente elfeledett természeti látványosságait, egykori grófok híres kastélyait, mindezt olyan tevékenységekkel bővítve, mint a lovaglás vagy közös játékestek.
Gondolkodtál már azon, milyen jó lenne úgy biciklizni, hogy közben kirándulsz is, helyi jellegzetességekkel ismerkedsz, de semmi kedved a főúton végig tekerni az autók között? Gyere velünk, csapatunk olyan madárlátta utakat ismer, ahol garantáltan élvezet a biciklizés, a széllel suhanunk és a madarakkal énekelünk, távol a város zajától élvezhetjük a természet szépségét. Válaszd ki a korosztályodnak megfelelő tábort, ne maradj le ilyen egyedi kirándulásról!

Bicikli tábor rövid programja:

Első nap délután 10.00 órakor Marosvásárhelyről indulunk a Marosparton Sárpatak irányába, teszünk egy kis kiteröt és Marosszentgyörgyön meglátogatjuk a Máriaffi Lajos kastélyt. Folytatjuk utunkat a Maros mentén egésszen Vajdaszentiványig, ahol a Zichy kastélyben fogunk aludni. Este a kastély udvarán lovagolni fogunk. Első nap megközelítőleg 30 km-t tekerünk. Másnap indulunk Gernyeszegre, ahol meglátogatjuk a Teleki kastélyt. Pihenés után csapatösszerázó, közösségi játékok következnek a kastély udvarán. Innen Görgényig haladva a ȘTREC régi vasúti nyomvonalát látogatjuk meg, mely kevesek által ismert. Növényzete egyedi a vidék sós talajának köszönhetően, utunk során megnézzük a sós tavakat és dombokat egyaránt. Itt nem hagyjuk ki a Mocsári rezervátumot sem, Románia legrégebbi erdejét, ahol a legidősebb fa 720 éves. Libánfalván olyan érdekességeket nézünk meg, mint a Görgény patakára épített ökomosógép, melyet Unesco-örökségnek nyilvánítanának vagy a vadász múzeumot. A megtett táv 52 km. A görgényszentimrei Kollégium bentlakásában alszunk. Harmadik nap Görgényben ébredve, meglátogatjuk a Rákóczi-Bornemissza kastélyt és a dendrológiai parkot is, mely Erdély legjobban megőrzött történelmi parkjai közé tartozik. Innen az irányt Görgényüvegcsür felé vesszük, majd leereszkedünk Marosvécsre a dombokon keresztül, mely 300 m-es szintkülönbséget jelent. Marosvécsen megnézzük a Kemény kastélyt, az erdélyi reneszánsz egyik jellegzetességét. Magyarón keresztül Szebesig vezet az utunk, ahol mesés környezetben vendégelnek meg. Görgénytől Szebesig 38 km-t teszünk meg. Negyedik nap Régen az úticélunk. Alsóidecsen kitérőt teszünk a sós vízű strandra, ott megmártózunk és betekerünk a szálláshelyre. A megtett út 30 km. Utolsó nap nem marad más, mint a haza biciklizés Régenből Marosvásárhelyre. Az út a célig 36 km. A biciklitúra során összesen 200 km-t teszünk meg, csomagjainkat előre viszik autóval. A szálláshelyet a helyi panziókban biztosítjuk, reggel és este meleg étkezésekkel, napközben hideg vagy meleg ételt fogyasztunk.

Miért is jó a kerékpározás?

A biciklizés az egyik legjobb módja annak, hogy megőrizzük egészségünket, egyszerre támogatjuk vele testünket és lelkünket. A kerékpározás szervezetre gyakorolt pozitív hatásai közül megemlíthetjük az állóképesség javulását, fejlődik az izomzat, a tüdő kapacitása és a szívműködés. A testünk fizikai állapotával együtt az életminőség javulását is eredményezi, az aktív sportolással javul a szervezet ellenálló képessége. A biciklizéssel az alsóhát és a lábak egyszerre erősödnek, ami egyben kihat a gerinc állapotára, védelmére. A kerékpározás által nemcsak fizikailag leszünk edzettebbek, hanem javítjuk belső szerveink egészségügyi állapotát, mentálisan is felfrissülünk egy kiadós tekerés után. Gyönyörködhetünk a tájban és megtapasztalhatjuk a szabadság érzését, ami a mozgás örömével együtt felszabadultabbá és feszültségmentessé válunk.

A bicikli táborban a változatos terepen való tekerésen kívül a gyerekek megtanulják és gyakorlatban alkalmazhatják a kerékpár alapszintű szervízelését, akik megfelelő tapasztalattal és speciális biciklivel rendelkeznek. Ezt a tábort olyan gyerekeknek ajánljuk, akik rendszeresen mozognak, kerékpároznak, szeretnek kint lenni a friss levegőn, nem riadnak vissza az erdei utaktól és szeretik a kihívásokat. A Görgényi-havasokban történő tekerés által kitartóbbak lesznek, nő a teherbíró képességük, felszabadulttá válnak. Célunk a biciklizés megszerettetése változatos terepen ezáltal kinevelni egy olyan nemzedéket, akik tudatosan használják a kerékpárt környezetünk védelmének érdekében.

Tábor infó

Elszállásolás:

4 éj 4 különböző szálláshely a Maros mentén

Étkezés

Reggeli, ebéd, vacsora (tea, forrásvíz)

Oktatók száma: 2

Szállítás

A csomagokat autóval szállítjuk szálláshelyről szálláshelyre.

Szükséges kellékek

- Bicikli (bérlés: 400 lej/tábor)
- Bicikli sisak
- Gumi belső
- Bicikli pompa
- Bicikli szerelő szett (opcionális)

Extrém

Sportos

Kreatív

Nehézség

időpontok, ár

kedvezmények

10%-os testvérkedvezmény

* A testvérkedvezmény egy táboron belüli iratkozás esetén érvényes
** A kedvezmények nem adódnak össze!

Támogatók:

A fenti árkedvezmény a Maros Megyei Tanács támogatásának köszönhető.